tisdag 24 februari 2015

Att älska färg och fascineras av bloggvärlden

Visst är det härligt med Tulpaner, en känsla av att våren är på väg även om den känns lite långt borta just idag, efter två dagars regn- snöblask. Efter en trasig och mörk början på året har det ljusnat betydligt och nu känns allt så bra som det kan bli just nu och ännu en gång kan vi känna oss tacksamma i vår lila familj.
Maken har fyllt år och då kom det röda Tulpaner till vårt hem.





Nu har vi haft tre fina helger i streck med familj och vänner runt oss, bättre kan man ju inte ha det. På alla hjärtans dag var några av våra vänner på besök . De hade med sig den här fina vårbuketten.Vi fick även godis, vin , en fin bok om världens skyskrapor och en ljuslykta. Nästan som om det var julafton :)
och jo i vår värld har vi mjölkpaket på bordet ibland :) Jag brukar fascineras av en del bloggar där allt är så perfekt men det kanske är för att de är inredningsbloggar och väldigt inredningsintresserade. Jag är ju mest som jag är och knäpper lite kort här och var då och då. Jag springer aldrig runt och fixar i ordning för att sedan ta kort liksom :) så ett litet mjölkpaket här och var får ni se här hos mig, det troliga är att jag själv inte upptäckt det förrän just efter att kortet togs. Eller naturligtvis har inte mjölkpaketet stått framme hur länge som helst, men just när jag fotograferar ser jag aldrig sådant där som kan vara mindre smickrande på foton.


Papegojtulpaner har jag förstått är mångas favorittulpaner, själv tycker jag att vanliga Tulpaner som de i buketten ovanför är minst lika vackra.
När jag var ute och köpte presenter till maken passade jag på att köpa en till mig själv också, rund, svagt rosa skimrande vas från Hemtex. Superfin att ha Tulpaner i. 


Här ser vi det igen, inget fix här inte det ena underlägget utanför bordsskivan. Inget som vi tänkte på då förra onsdagen när vi firade att vi åter är fyra i familjen. Det är inte äldsta dottern som flyttat hem igen, utan en av yngsta pärlans vänner som skall pröva att bo här hos oss ett litet tag. Jätteskoj tycker vi att ha två artonåringar på en och samma gång i huset. Dubbel lycka kan man säga och aldrig en tråkig minut, det händer hiskligt mycket i artonåringars liv nuförtiden. Jag minns inte att jag själv hade ett så händelserikt liv när jag var arton, men det är klart fanns ju varken datorer eller mobiltelefoner då. Och mitt på Orust i ett litet samhälle bodde jag, hände väl inte så mycket där vad jag kan minnas. Härligt att världen vidgas och utvecklas och att ungdomar nu känns så otroligt mycket mer framåt än vad jag upplevde att jag var.


Jag har ju en vän som är nagelterapeut, hon gjorde så här fina naglar på mig för fyra veckor sedan. Imorgon är det dags igen, så idag funderar jag på vilken färg jag skall välja den här gången. Lite vardagslyx som jag unnar mig.Gillar färg även på naglarna, imorgon kanske det blir lite mer åt det vinröda hålet eller något rosa bling,blingigt :) 


Hoppas ni har en fin tisdagskväll var än ni är.
KRAM

4 kommentarer:

  1. Åh, så läckra naglar! Spännande vad det blir nu. Önskar jag kunde ha fina naglar men det går inte så bra i mitt jobb tyvärr.
    Jag tycker du visar fina bilder och jag blir bara glad av att se vardagsbilder, arrangerade bilder talar nog inte riktigt sanning. Jag visar sällan bilder från mitt hem för jag är dålig fotograf och hinner inte heller redigera, så det känns som jag inte vill visa. Men jag vet ju att många uppskattar att se vardagsbilder.
    Nu låter du gladare, förstår att ni har haft det lite jobbigt på något sätt, men nu är det ju kul att få in en extra tjej i huset. Man vet ju aldrig vad som händer när det finns ungdomar, hur kul och hur galet som helst.
    Ha det riktigt fint nu, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Jisses vilken fin blogg du har!
    Kikar gärna in igen...............

    Härliga dina bilder är, vad gör det att mjölkpaket och annat syns, det är ju så vi ALLA har det.
    Föööör arrangerade foton ger mig inget.................

    Snygga naglar, har länge tänkt gå och fixa till mina naglar lite, men nu börjar ju trädgårdssäsongen och då vet man ju hur naglarna brukar se ut.
    Kanske tar det till hösten istället då..............

    Önskar dig allt fint,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Finfina blombuketter o härligt lyxiga naglar ♥ Skönt att se att du dricker röd mjölk;) Kram fia

    SvaraRadera
  4. Såå läckra naglar, själv är jag alltför feg och kör alltid samma stil. Ha en fin o mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥