söndag 14 september 2014

Att välja kan vara svårt en dag som idag


antingen vad man skall rösta på eller som här vilken bild som skall få representera dagens söndagsbild hos FABRIKEN.
Skall det handla om hur kreativ man är så är vi oerhört kreativa i vår familj iallafall tre av fyra.
Odlat egna tomater i växthus för första gången, vilket skördeår. Nu gäller det att inte bli för besviken, nästa år ifall om inte solen skiner lika starkt då.


Vi har firat äldsta pärlan som fyllde 22 år förra fredagen. Mannen min bakade tårta som jag sedan dekorerade. Tänk: snart är hon äldre än mig:)


Vi har varit i Halmstad och målat klart den gamla gröna dörren, som nu pryder en liten del av vardagsrummets vägg.


Skall bli spännande att se vid nästa besök hur den blivit dekorerad. Jag föreslog att hon kunde hänga gammaldagsa nycklar någonstans på den.


Mannen har varit på landet och jobbat i vår skog tillsammans med vår granne där. Grannen är snäll och hjälper oss, vi har ju ingen traktor och då är det svårt att flytta stora tunga stockar själv. Mannen min kom hem sent igår kväll och hade med sig resten av tomatskörden hem. Nu står tomaterna i solen och hoppas på att mogna till lite.


Idag hugger maken ved så vi kan elda i vinter. Och jag har äntligen börjat måla vår trappa som jag varit trött på i flera år. 


Den skall bli vit och svart, vi har ju ett studentfirande nästa sommar så jag tänkte lika bra att börja nu, så jag slipper få panik på andra sidan året. Mannen min tycker att jag skall ha panik redan nu säger han:) he he det ordnar sig nog.


KRAM
 och idag tycker jag vi skall tänka lite på vilken härlig dag det är. Just nu finns det en sak som förenar oss människor i Sverige HOPPET. Ikväll har vi säkert delat oss i två läger men just nu är vi tillsammans.

1 kommentar:

  1. Oj vad kreativa ni varit! Så härligt med egna tomater!
    Trappen kommer säkert bli superfin i vitt och svart!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥