söndag 18 augusti 2013

Vackra Fårö!

Höstens första söndagsbild får bli från Fårö. Här går jag och äldsta dottern på väg ut mot naturreservatet Gamla Hamnett litet raukområde på nordvästra Fårö. Här var oerhört vackert och många fina bilder togs , härligt att drömma sig tillbaka till under ruskiga höstdagar. 


Planerar ni att titta på Raukar rekommenderar jag ett besök hit till Gamla Hamn. Här var vackraste platsen på Fårö en magiskt plats som jag gärna återkommer till i framtiden. Då skall jag ha matsäck med och sitta mitt i raukområdet på en klipphäll som finns där mitt i vattnet med raukarna runt om.Vill man se de högsta raukarna skall man bege sig till Langhammars raukområde.
Imorgon är det ny arbetsvecka, tredje för mig efter semestern och vi kör igång veckan med en stängningsdag som så många andra. Varit lite rabalder om dessa stängningsdagar i pressen senaste dagarna angående vad de kostar och att det är jobbigt för föräldrarna med dem osv,osv.
För oss som arbetar i förskola är de guld värda och jag ser fram emot morgondagen och allt som vi kommer få gjort och ventilerat, planerat. Kommer bli superbra.
Hoppas ni andra också får en härlig start på veckan och vill ni se fler fina söndagsbilder kikar ni in på Fabriken.
KRAM 

3 kommentarer:

  1. Ja, Gotland är verkligen vackert!
    Ja, de där planeringsdagarna... De är guld värda, och hos oss meddelar kommunen två månader i förväg att vi har dem, samt att vi erbjuder någon form av omsorg för de som inte kan själva. Läste också i pressen om det :(
    Vi har inte ens stängt under semestern, utan slår ihop förskolorna, så det finns barn som inte är lediga alls faktiskt....
    Ha en fin vecka och hoppas ni får en bra planeringsdag, för det är ni värda!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit på Fårö och inte Gotland heller men jag hoppas få komma dit nån gång.
    Ha det fortsatt fint på jobbet och jag tycker verkligen ni gör ett fantastiskt jobb (ni som är engagerade)!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Gotland är så vackert, längtar tillbaka dit så fort man åker därifrån...
    Håller med ang planeringsdagarna, och tycker dessutom att föräldrarna gott kan ta hand om sina egna barn ibland;) Ha en härlig kväll ♥ Kram fia

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥