torsdag 29 augusti 2013

Kök


Ja mitt kök på landet har jag väl visat till leda vill någon se det så kan ni kolla här, hur det en gång såg ut och numera ser ut. Helt ärligt så tycker jag nog lite bättre om köket på landet än det vi har här hemma, kanske på grund av allt slit med att få det som vi ville. 
Pärlsponten målades av yngsta pärlan.


 Massor av slit, men gick bättre än vad vi först trodde.






 Helt klart kan ni se det HÄR.

Visar lite från vårt kök här hemma i stan så att det blir lite nytt för er som kikar in.
Ibland blir jag nostalgisk och slänger på dukar på borden, dukar som min kära mamma sytt, broderat.
dock är det ju inte speciellt praktiskt med dukar och fem katter så de åker lika fort av igen.
   



Öppen planlösning och många vinklar och vrår gör att det inte egentligen finns några höga, raka fina väggar att ha bokhyllor på utom i barnens rum. Därför löste vi det genom att sätta upp hyllor högt i köket ovanför fönstren, att ställa böckerna på. Jag är en sådan där person som gillar att se böcker, gillar att komma hem till vänner och kika i någon kokbok, inredningsbok som är helt ny för mig.



Bild uppifrån vardagsrummet.
Just nu vitt köksbord.


En hjärtkakform som jag fick av döttrarna i julklapp, gillar att ha framme saker som jag tycker förgyller mitt liv.
  

Blev väldigt mörka bilder från mobilkameran idag, ingen tid till förbättring fanns dock. Vägghyllan är från Village och tavlan ovanför köpt i Prag en av mina favoritstäder.


Vitt och svart går köket i.Köksluckorna behöver bytas ut, kommer troligtvis att ske under detta århundradet men är ej helt säker:)Skulle mer än gärna byta ut bänkskivorna mot svarta istället för dessa marmorerade.


 Våra koppar, muggar står i en Anne Horred hylla som hänger på väggen. Ingen bild på hela den men den är min favoritmöbel i köket. Dessa muggar med änglar på är handmålade av en tjej som heter Johanna och bor i Ed. Present från min väninna i Ed. 


Vill ni inspireras utav fler köksbilder tittar ni in på FABRIKEN.
KRAM

4 kommentarer:

  1. Vilket fint köksinlägg!
    Söta handmålade muggar!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Mysiga, hemtrevliga bilder <3 ha en härlig helg! Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Du har det så himla snyggt och trevligt, och muggarna var jättefina! Men jag gillar ditt kök på Dal allra mest, det är så småmysigt och hemtrevligt, det är en go känsla där (som jag ser det på bilderna)!
    Hoppas du får en jättehärlig helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Fint kök ni har i torpet...jag tycker mycket om vitmålad panel på väggarna. Här får väl de va som det är skulle inte tror Melleruds bostäder skulle tycka om att jag gjorde något.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥