måndag 8 juli 2013

Trädgårdsfix och stora planer

Hej!

Jag har stora planer på en blomstrande trädgård, ni vet en sådan där trädgård som alltid har blommande blommor som avlöser varandra under hela sommaren.
Vet just inte hur jag kommer att lyckas, men planerna finna i alla fall.
Just nu blommar den här ljuvliga rosbusken.


Gräsklippningen brukar jag stå för, ett tvåtimmars motionspass det gillar jag.
I bakgrunden ser ni vårt lilla växthus, skall bli så skoj när det är klart.


Bra att äldsta dottern gillar att vara på landet, finns mycket att göra och kratta gräset blir man ju glad över att få hjälp med.




 Vi köpte med oss lite perenna växter från Rödbo plantskola en liten plantskola med billiga växter i som ligger i Kärra.


Planterade en orangegul ros vid flaggstången.


Rensade rabatten utmed husväggen.


Nere vid dammen planterade vi en vit klätterros, något slag av spalje skall införskaffas eller byggas.Framför rosen planterades blå Riddarsporre.


Önskar alla en fortsatt toppensommar.
KRAM

1 kommentar:

  1. Så vackert o hemtrevligt du har det där på landet, den vackra rosenbusken liknar ju nästan Salikons rosenbuske i "Allra käraste syster" ♥ Fint det blev med växthuset as well, o härligt med barn som hjälper till...hmmm...det är man ju inte bortskämd med direkt;)) Ha en fortsatt härlig semester, o tack för mysiga kommentarer hos mig ♥ Kram fia

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥