onsdag 27 juni 2012

Småpyssel 2011 och skojsigheter

Hejsan!

Jag  slipade och målade om en gammal byrå som ingick i köpet. Finns en spegel till, den får bli ett senare projekt.


Det blommiga på dörrarna är servetter som jag använde decoupage lim på. Byrån är finare i verkligheten sa en vän och det blev jag glad över:)


Sydde en köksgardin av gamla kökshanddukar med B monogram på, inköpta på auktion.Har många handdukar kvar, några håller jag på att sy en köksduk av och en del skall få vara kökshanddukar. 


Målade en utemöbelgrupp i vitt en himlens massa jobb, men härligt när det är klart. 


Skojsigheter blev det en del utav och något jag älskar är ju auktioner, jag var på ett flertal och inhadlade diverse mer eller mindre viktiga prylar. Här följer några gammla vykort och två små skålar.





 Några vykort hänger på prov på garderobsdörren i sovrummet om jag gillar det blir det likadant på andra dörren. Inte bra sa döttrarna, själv har jag inte bestämt mig. Jag är mer för än emot och man kan ju alltid ändra så småningom. Ombyte förnöjer.


Några hänger ovanför spegeln och dessa är jag nöjd med så de får hänga kvar.


 De söta små skålarna står så fint på hyllorna i köket nu.



En lite blå färgklick kan väl aldrig skada:)



Kram.

1 kommentar:

  1. Hej svejs! Nu hittade jag till dig! Så fin byrån blev! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥